Puh många frågor där hehe men ska försöka hjälpa dig lite iaf :)
ytrost: är det bara ytlig rost räcker det med slippapper så du får bort rosten, sedan på med rostskyddsgrund t.ex Zinkspray från Biltema och sedan på med täckfärg vilken man nu väljer och beroende på hur seriös/noga man vill vara med sin gamla bil :) Ska du lacka kofångaren så måste du använda plastprimer annars är det stor risk att lacken kommer spricka förr eller senare vilket inte är så kul
Hjulhuset kan ju vara lite knepigare då det verkar vara gravrost. Skulle tagit en vinkelslip och slipat bort all rost som man såg, ev skära bort lite med och sedan försöka bygga upp någorlunda fint med glasfiber, tro mig det går att få till riktigt bra om man som jag inte har råd att lämna in till verkstan eller inte har svets o kan svetsa dit nya plåtar. Sedan är det bara grunda med rostskyddsfärg o på med topp lacken. Vissa säger att man spacklar först o grundar sedan, jag brukar göra det första det brukar funka bra bara man ser till att få bort så mycket rost som möjligt och att det är torrt när du lägger på spacklet.
Det där med Ac är svårt o säga men skulle väl tippa på att du har massa löv o skit i utblåsen eller så men svårt o säga så här utan att ha hört eller sett
Bromsbelägg har inget med koppling o göra, men den vibrerar skriver du, låter lite som dålligt motorfäste eller om urtrampningslagret vibrerar men tror mer på det första isf, åter igen är det svårt att veta exakt då man inte har bilen framför sig
Du kan öppa luckan med dosan eller? Isf skulle jag smörja upp låset så det funkar som det ska, inte kul o inte kunna komma in i bagaget när det behövs
Koppla kablar till stereo är inte svårt bara man inte har tummen mitt i handen. Har du aldrig gjort det är det bättre att låta någon annan göra det så du inte får kortslutning o bränner någon säkring. Skulle dock gissa på att kablarna har lossnat eller liknande till de högtalare som inte funkar
ytrost: är det bara ytlig rost räcker det med slippapper så du får bort rosten, sedan på med rostskyddsgrund t.ex Zinkspray från Biltema och sedan på med täckfärg vilken man nu väljer och beroende på hur seriös/noga man vill vara med sin gamla bil :) Ska du lacka kofångaren så måste du använda plastprimer annars är det stor risk att lacken kommer spricka förr eller senare vilket inte är så kul
Hjulhuset kan ju vara lite knepigare då det verkar vara gravrost. Skulle tagit en vinkelslip och slipat bort all rost som man såg, ev skära bort lite med och sedan försöka bygga upp någorlunda fint med glasfiber, tro mig det går att få till riktigt bra om man som jag inte har råd att lämna in till verkstan eller inte har svets o kan svetsa dit nya plåtar. Sedan är det bara grunda med rostskyddsfärg o på med topp lacken. Vissa säger att man spacklar först o grundar sedan, jag brukar göra det första det brukar funka bra bara man ser till att få bort så mycket rost som möjligt och att det är torrt när du lägger på spacklet.
Det där med Ac är svårt o säga men skulle väl tippa på att du har massa löv o skit i utblåsen eller så men svårt o säga så här utan att ha hört eller sett
Bromsbelägg har inget med koppling o göra, men den vibrerar skriver du, låter lite som dålligt motorfäste eller om urtrampningslagret vibrerar men tror mer på det första isf, åter igen är det svårt att veta exakt då man inte har bilen framför sig
Du kan öppa luckan med dosan eller? Isf skulle jag smörja upp låset så det funkar som det ska, inte kul o inte kunna komma in i bagaget när det behövs
Koppla kablar till stereo är inte svårt bara man inte har tummen mitt i handen. Har du aldrig gjort det är det bättre att låta någon annan göra det så du inte får kortslutning o bränner någon säkring. Skulle dock gissa på att kablarna har lossnat eller liknande till de högtalare som inte funkar