Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Luftning utav bromsar, Volvo S80

Startad av fjr1300 · 2009-11-30 · 2 svar

fjr1300Trådstart
Hejsan!

Har lite problem med en Volvo S80 års. -99.

Har luftat systemet flera gånger om, men det kommer fortfarande väldigt mycket luft även om vi fyllt med ca 1,5 liter bromsvätska.

Fick idag höra att vissa bilar måste ha tändningen på för att abs-pump ska öppna sig och att det kan finnas luft i den, kan detta stämma? Till och med Volvo verkar osäkra på detta när man frågar dem.

Vi har alltså luftat bromsarna med tändningen i läge 0, avstängd.

Tack på förhand!
Schottis
PÅ med tändningen. En håller ner pedalen och en öppnar luftskruvarna en i taget. Klart!
berit
Du tänkte väl på att skaka flaskan med bromsvätska så att den blandade sig ordentligt inan du fyllde på.....§e

(sarkasm om nu någon missade det :rolleyes: )

Fler trådar i Hjälpforumet Bil