Själva ljusomställaren, vred med knappsats brukar bränna sönder på dessa vagnar.
Men det kan också vara ngt relä som hängt sig.
Säkringar till halvljuset är F9 och F10 på bilar tom -05.00
Senare version 06.00- F21 och F22
Autodata nämner ngt som kallas "flerfunktionsstyrdon", skall sitta i närheten av ljusvredet, till vänster om ratten. I denna enhet skall reläerna vara integrerade.
För att laga detta billigast själv, kopplar man in nya reläer efter resp. säkring och styr dessa med tändningsplus...enkelt om man vet hur man gör...en materialkost på ca 50 spänn :i
Allra först ska du prova norsk reset :D, koppla loss batteripolen om du inte redan gjort det och se om grejerna återställt sig själv ?
Glöm inte rapportera hur du löst problemet:utrop
Men det kan också vara ngt relä som hängt sig.
Säkringar till halvljuset är F9 och F10 på bilar tom -05.00
Senare version 06.00- F21 och F22
Autodata nämner ngt som kallas "flerfunktionsstyrdon", skall sitta i närheten av ljusvredet, till vänster om ratten. I denna enhet skall reläerna vara integrerade.
För att laga detta billigast själv, kopplar man in nya reläer efter resp. säkring och styr dessa med tändningsplus...enkelt om man vet hur man gör...en materialkost på ca 50 spänn :i
Allra först ska du prova norsk reset :D, koppla loss batteripolen om du inte redan gjort det och se om grejerna återställt sig själv ?
Glöm inte rapportera hur du löst problemet:utrop