Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Markering fördelardosa

Startad av soldalen · 2005-12-03 · 1 svar

soldalenTrådstart
Hej!
Jag har ett problem med en saab 9000.
Inga tändkablar finns monterade och jag skulle behöva veta vart ettan skall vara på fördelardosan.
Tändningsföljden är väl 1342?

Mycket tacksam för hjälp.

/Thomas
beolover
brukar sitta en markering i fördelaren , där den är ska ettans tändkabel sitta , sen kör du på starten med locket borta så ser du åt vilket håll rotorn snurrar . då är det bara å sätta dit följande kablar i den ordningen du sa 1-3-4-2

Fler trådar i Hjälpforumet Bil