Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Massor med elProblem Seat Toledo stella -00 (kunnig person finnes)

Startad av Ozci · 2010-07-08 · 1 svar

OzciTrådstart
Min Seat Toledo stella 20v-00, ger mej bara bekymmer....
i 2 veckor har jag försökt felsöka, och när det gäller el problem så är det inte min starka sida,
På passagerasidan höger fram, så fungerar inte Centrallås motorn.
den bytte jag igår, men den fungerar inte fortfarande.
höger bakspegel( elektiska infällbara fungerar inte heller.
el hiss, fungerar inte från knappen vid förar dörren, men den fungerar med knappen i passagerar dörren ( i 5 min) sen får man lossa kontaktstycket till elhiss motorn, och då fungerar den i 5 min till. osv
säkringen är kontrollerat, och jag har återställt elhissarna enligt instruktionsboken,
i höger bak dörr så fungerar inte Centrallås motorn, men el hissen fungerar
alla samtliga kontakt stycken är kontrollerade och kryp spray använd, någonstans i bakhuvudet så känns det som att ett jordfel ligger bakom detta spökeri. är det någon som har/ eller haft liknande problem, eller kan tänkas veta vad som jävlas :( börjar bli en aningen trött..
Hoppas på hjälp.
boheme
Kontrollera de kabelhärvor som går mellan framkant på dörr till A-stolpe (där dörrarna är upphängda) det är ett vanlig fel att kabelhärvorva där skadas eller att kablar går av.

Mvh Janne

Fler trådar i Hjälpforumet Bil