IInge InjectionTrådstart2010-05-29Har en VW transporter -86 med förgasarmotor som ska igång, men den går inte att hålla vid liv utan att man pumpar intensivt med gaspedalen. Vad kan det vara för fel då?
du behöver helt enkel demontera förgasaren och göra rent
lossa ett munstycke i taget och blås ut "skiten"
Går den på tomgång när den blir varm eller måste du alltid pumpa på gasen?
Igensatt lågfartsmunstycke är nog boven i så fall.
Som sagt, isåfall den behöver en grundlig rengöring.
Efter rengöring av förgasaren med munstycken så går den som den ska igen. Tack. Senast detta hände mig var 1996 så jag visste ju egentligen vad det kunde vara, men den gången var det en Peugeot.