Till börja med en så pass ny bil så har du inte hört med Mazda om detta, i fall det är en garanti/goodwill sak detta?
Jag har en Mazda 3 årsmodell 06 som gått ca 6000 mil.
När man lägger in backen, så är växelläget distingt, och när man släpper upp
kopplingen så hörs ett "skorrande" läte samt att det vibrerar.
Fortsätter man att backa så hoppar växeln ur lagom kul.
Är det nogån som har ett hum om det är ett juster sak eller ett värre problem.
För övrigt är det inga problem med växellådan.
När man lägger in backen, så är växelläget distingt, och när man släpper upp
kopplingen så hörs ett "skorrande" läte samt att det vibrerar.
Fortsätter man att backa så hoppar växeln ur lagom kul.
Är det nogån som har ett hum om det är ett juster sak eller ett värre problem.
För övrigt är det inga problem med växellådan.