Med temperaturen kan det vara tempmätarens tempgivare (som i regel sitter på termostathuset) som är dålig om nu inte motorn blir så pass varm att det kan stämma och då bör även kylfläkten gå för fullt och kylaren vara riktigt varm.
Svårare att sätta diagnos på det andra, men upplevs detta som det sker tvärt eller mera utdraget? Kan mycket väl vara tex bränsepumps reläet eller dess anslutningar som med kan vara lite temperaturberoende med, dess relä bör sitta kring där säkringarna sitter.
Men går bilen bra annars, bra servad osv?
Svårare att sätta diagnos på det andra, men upplevs detta som det sker tvärt eller mera utdraget? Kan mycket väl vara tex bränsepumps reläet eller dess anslutningar som med kan vara lite temperaturberoende med, dess relä bör sitta kring där säkringarna sitter.
Men går bilen bra annars, bra servad osv?