Ja dessa symtom är för det mesta svåra att lösa,, och kan mycket väl vara några av det uppräknade, men för att börja i den "billigaste" ändan skulle vara att tillse att bränslefiltret är fräscht som med skulle kunna ge liknande symtom och värt att börja med.
Hej, nu ska jag förklara lite närmare in på felet.
Felet påträffas när somhelst, om bilen är varm eller kall, alla olika varvtal.
Vid jämn gas så släpper den kraften, den vill dö, som att den inte får någon soppa. Men så fort man gasar lite eller släpper efter på gasen så får den "bensin" igen och vill köra iväg. Så man får ligga och gasa släppa gasa släppa för att hålla bilen i någorlunda samma hastighet. Felet inträffar ganska ofta inom 1 mil, när det väl har inträffat så är det kvar tills man stänger av bilen.
Om jag stannar och stänger av och sedan på igen så går bilen jättebra ibland, kanske nästan någon mil sen dör den så där igen.
Vad tror ni?
Funderar på om det är bränslepumpen eller lmm.
Har testat koppla ur lmm och kört, men då går bilen väldigt ryckigt men jag tror att detta fenomen försvinner och ersätts av ryck, är inte säker.
Felet påträffas när somhelst, om bilen är varm eller kall, alla olika varvtal.
Vid jämn gas så släpper den kraften, den vill dö, som att den inte får någon soppa. Men så fort man gasar lite eller släpper efter på gasen så får den "bensin" igen och vill köra iväg. Så man får ligga och gasa släppa gasa släppa för att hålla bilen i någorlunda samma hastighet. Felet inträffar ganska ofta inom 1 mil, när det väl har inträffat så är det kvar tills man stänger av bilen.
Om jag stannar och stänger av och sedan på igen så går bilen jättebra ibland, kanske nästan någon mil sen dör den så där igen.
Vad tror ni?
Funderar på om det är bränslepumpen eller lmm.
Har testat koppla ur lmm och kört, men då går bilen väldigt ryckigt men jag tror att detta fenomen försvinner och ersätts av ryck, är inte säker.