Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Mazda 323F -91 1.8

Startad av Superlillen · 2008-04-28 · 1 svar

SuperlillenTrådstart
Hjälp mig :r Jag har en 323F -91 1.8. När jag startar bilen så är tomgången helt okej men efter att man kört bilen en stund så sjunker tomgången så att bilen småskakar... jag orkar inte hålla foten på gasen längre varje gång jag stannar i en korsning lr nåt (än har den iaf inte dött)... någon som vet varför den gör så och vad man kan göra åt det? :)
BrageDares
Hej!

Ditt fel skulle kunna bero på trasig insugspackning. Kolla med startgas. Alltså, ha motorn på tomgång, spruta startgas på skarven mellan topp och insug. Om motorvarvet ökar så är det läckage. Lycka till!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil