Låter som låg oljenivå.... men det har du väl kollat, ett oljebyte e ju annars inte fel, brukar även finnas en sil i lådan som kan kräva en rengörning, vet dock ej på din låda var den sitter!!!! // P-A
Mazda, 626, 2,2i, Automat, Bensin, 1988
Hej på er grabbar. Nu skall det mekas igen :rolleyes:
Hittat en Mazda 626 med fel på automatlådan, det låter väl kul.
Den fungerar på back, ettan, tvåan och Drive(men bara första och andra växel).
Felet har uppkommit nu i vinter, så jag hoppas på att det beror på stelheten på oljan i automaten. Det låter väl inte helt tokigt. Oljan har troligen inte bytts på åratal.
Är det någon som pillat med automatlådor? Några tips eller varningar?
Vet inte (än) om felet försvinner vid ordentlig varmkörning.
Hej på er grabbar. Nu skall det mekas igen :rolleyes:
Hittat en Mazda 626 med fel på automatlådan, det låter väl kul.
Den fungerar på back, ettan, tvåan och Drive(men bara första och andra växel).
Felet har uppkommit nu i vinter, så jag hoppas på att det beror på stelheten på oljan i automaten. Det låter väl inte helt tokigt. Oljan har troligen inte bytts på åratal.
Är det någon som pillat med automatlådor? Några tips eller varningar?
Vet inte (än) om felet försvinner vid ordentlig varmkörning.