Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Mazda 626 2,2i Automatlådeproblem

Startad av Nattsudd · 2007-11-13 · 2 svar

NattsuddTrådstart
Mazda, 626, 2,2i, Automat, Bensin, 1988

Hej på er grabbar. Nu skall det mekas igen :rolleyes:
Hittat en Mazda 626 med fel på automatlådan, det låter väl kul.
Den fungerar på back, ettan, tvåan och Drive(men bara första och andra växel).
Felet har uppkommit nu i vinter, så jag hoppas på att det beror på stelheten på oljan i automaten. Det låter väl inte helt tokigt. Oljan har troligen inte bytts på åratal.

Är det någon som pillat med automatlådor? Några tips eller varningar?
Vet inte (än) om felet försvinner vid ordentlig varmkörning.
evawelam
Låter som låg oljenivå.... men det har du väl kollat, ett oljebyte e ju annars inte fel, brukar även finnas en sil i lådan som kan kräva en rengörning, vet dock ej på din låda var den sitter!!!! // P-A
Larry
Är inte så j---a svängd på Mazdas automatlådor, men när lådan beter sig så där på en Chrysler, så brukar det innebära att lådan har gått i vad dom kallar nödläge.
Detta kan ha att göra med att lådan inte får rätt mängd kräm från batteriet eller att nåt eller några relän har gått vidare till de sälla jaktmarkerna.
Kanske nåt tips som hjälper dig!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil