tappar kraft och rycker när man kör. tomgången bra och den varvar i friläge. ge mig råd.
Låter som bränslefiltret... Om den gått ca 10000 utan tändstiftsbyte så kan det vara dags att byta.
Jo med dessa symtom skulle jag med satsat på att börja med ett bränslefilterbyte,, så även nämda tändstiftbyte om dess miltal är i dessa krokar,,,
Låter som överslag i en tändkabel tycker jag, relativt vanligt. Köp kablarna på Mazda eller Mekonomen, undvik universialkablar på den här brukar ge fortsatta problem.
Jo det är med en möjlig orsak och kan med det vara nästa steg i felsökningen att byta och då med till erkänt bättre kvalité på dessa,,,