Hejsan! :)
En Mazda 626 från 97, den "knarrar" från bakvagnen(verkar komma från fjädrarna där?) om man gungar på bilen bak, började först på den ena sidan, och nu är det båda. (bilen fortsätter inte gunga när man gungat en gång, så fjädringen är inte slut).
Köregenskaperna har inte ändrats. Ljudet hörs även vid körning och är irriterande.
Hur kan man lösa det? Räcker det med att göra något enkelt?
Är inte så att fjädern ligger o gnider mot fjäderskålen
ska där inte sitta nåt gummi eller plastskydd mot tryckytan?