Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Mazda pickupp

Startad av Ptrklnd · 2009-05-19 · 4 svar

PtrklndTrådstart
Vad har ni att säga om mazas pickupper?

Fått tips på en som ev blir till salu, vet inget om begärt pris ännu!

Mvh
glanna
vilken modell o hur gammal är det?
duotones
@Ptrklnd 44260 wrote:
Vad har ni att säga om mazas pickupper?

Fått tips på en som ev blir till salu, vet inget om begärt pris ännu!

Mvh



Har en gammal B1800 med bytt motor till en 2,0L , renoverade hela bilen för 6/7 år sen och den går med blanka papper genom besiktningen varje år en riktig sliit varg, har bara gott och säga om den bilen. men allt handlar ju om RÄTT pris...
glanna
@Patte 44269 wrote:
Har en gammal B1800 med bytt motor till en 2,0L , renoverade hela bilen för 6/7 år sen och den går med blanka papper genom besiktningen varje år en riktig sliit varg, har bara gott och säga om den bilen. men allt handlar ju om RÄTT pris...


klart allt handlar om "rätt" pris.

dock jobbade jag på mazda några år o min uppfattning är 95 o äldre är ju bromsrör + bensin tank/amatur vanliga o tråkiga fel.

även lagerfel i växellådor är ganska vanligt. ( dock bättre på b2500)

Med i stora hela är det en trevlig bil o klart slitstark.
Chevyboy
88 cab 2600 4x4, inte farligt rostig alls hyggliga sommar o vinterdäck. närmast för åtgärd förutom ren service är rör till servo samt byte av kyl. Helt tyst i drivlinan mätt med amatörs öron.
Jag köppte bilen, så nu får vi se hur det går, den är någerlunda nybesiktad!

Är där något särkilt jag bör vara uppmärksam på?

Mvh
Peter

Fler trådar i Hjälpforumet Bil