Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

MB 250 TD-96..."DRAGSPELET"

Startad av steffe · 2003-07-22 · 3 svar

steffeTrådstart
På främre avgasröret- nedanför flänsen sitter det ett "dragspel" detta gick sönder när jag rev ner skiten,för att byta växellåda!! Detta främre rör sitter ihop med katalysatorn och kostar en smärre förmögenhet..vet någon om det finns lösa "dragspel" att köpa som man kan svetsa dit? Annars blir min svärfar skitsne!
Christer Gustafson
Vet ej hur det ser ut "dragspel" men det bör annars finnas på någon skrot.
kolla här: https://www.mercaskroten.nu/
sen är det bara att svetsa dit det. Inget är omöjligt!
MoPar 66
Det är väl nåt flexrör så motorn kan röra sig utan att knäcka avgasröret
Finns ett rör som är flexibelt är flätat rostfritt men var jag har sett det vet jag inte men det var på nätet iallafall. Det skall gå o eftermontera det utan problem.
Finns denna modell oxå
U056300.gif

sen är där dessa flexslangar
U056350.gif

vet inte hur hållbara de är

bilderna är från https://www.ray.se/
Christer Gustafson
Mekonomen har sånt som det övre har jag sett.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil