Några tips på vägen till bra avgasvärden:
Se till att allt som har med tändsystemet att göra som tändstift, kablar m.m. är i bra skick och att tändningen är rätt inställd. Likadant med luftfiltret att det ska vara i bra skick. Om det är förgasare ska den/de justeras och det brukar vara så att insprutning också kan justeras men det är svårt att få detta bra om man inte har tillgång till en CO-mätare. Hjälper inte detta är nästa steg om det är katalysator att den är dålig och ev. måste bytas. Frisk motorolja är bra att ha i motorn för att eliminera en annan felkälla.
Se till att allt som har med tändsystemet att göra som tändstift, kablar m.m. är i bra skick och att tändningen är rätt inställd. Likadant med luftfiltret att det ska vara i bra skick. Om det är förgasare ska den/de justeras och det brukar vara så att insprutning också kan justeras men det är svårt att få detta bra om man inte har tillgång till en CO-mätare. Hjälper inte detta är nästa steg om det är katalysator att den är dålig och ev. måste bytas. Frisk motorolja är bra att ha i motorn för att eliminera en annan felkälla.