Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

MB 320 dör när man släpper gasen????

Startad av Linda N · 2008-04-20 · 2 svar

Linda NTrådstart
Hej!
Tänkte höra om det är någon som vet vad som hänt med min bil?
Den är en automat.
Den går att starta men när man ska åka i väg dör bilen eller om man står still
och gasar så när man släpper gasen dör bilen.
Lyssnar man i motorrummet låter det som om det pyser när man gasar
i trakten vid insugningsröret.
Taksam i fall någon vet något vad det kan vara för fel??
Mvh
Linda
Jojko
Med tanke på att det "pyser" från motorrummet så gissar jag på att du har en trasig vacuumslang eller någon form av insugningsläckage tex förgasarfotspackning? ja det kallas nog fortfarande så trots insprutning.
Men jag skulle nog leta efter en sprucken slang eller lossnad dito.

Annars går det med hjälp av startspray att hitta läckan, sprayar man runt insuget och hör att motorvarvet ökar så har man hittat läckan.
Svårt att ge några direkta instruktioner om detta så här tyvärr.

Lycka till.
thoola
Hm... Insugningsrörspackning :e

Fler trådar i Hjälpforumet Bil