Med tanke på att det "pyser" från motorrummet så gissar jag på att du har en trasig vacuumslang eller någon form av insugningsläckage tex förgasarfotspackning? ja det kallas nog fortfarande så trots insprutning.
Men jag skulle nog leta efter en sprucken slang eller lossnad dito.
Annars går det med hjälp av startspray att hitta läckan, sprayar man runt insuget och hör att motorvarvet ökar så har man hittat läckan.
Svårt att ge några direkta instruktioner om detta så här tyvärr.
Lycka till.
Men jag skulle nog leta efter en sprucken slang eller lossnad dito.
Annars går det med hjälp av startspray att hitta läckan, sprayar man runt insuget och hör att motorvarvet ökar så har man hittat läckan.
Svårt att ge några direkta instruktioner om detta så här tyvärr.
Lycka till.