Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Mb-88 krånglar vid kallstart

Startad av marie.torn · 2008-04-22 · 2 svar

marie.tornTrådstart
när jag startar bilen gasar den lite själv o dör av efter ett tag, kör jag med den innan den är varm rycker den o dör av o stannar ibland mitt i en sväng.
När den väl blivit varm funkar den hur bra som helst, nån som kan hjälpa?
Tack! Marie ( har kollat slangar o bytt en del, tändstift mm är bytt)
thoola
Skulle kunna vara kylvattnets temperaturgivare som ger felaktig signal till insprutningsstyrningen. Givaren är iskruvad i topplockets övre yta på vänster sida. Förväxla inte med temperaturmätarens givare. Dra ut givarens kontakt innan demontering.
jeje
@Ebbe 31269 wrote:
Skulle kunna vara kylvattnets temperaturgivare som ger felaktig signal till insprutningsstyrningen. Givaren är iskruvad i topplockets övre yta på vänster sida. Förväxla inte med temperaturmätarens givare. Dra ut givarens kontakt innan demontering.



Tack för tipset! Har testat men de blev ej bättre.
Nåt annat förslag?

Mvh Marie

Fler trådar i Hjälpforumet Bil