Ja denna modell blev väl inte direkt jättevanlig då den kom och tydligen var det ett hastverk av Mercedes att satsa på den dåvarande spartanska spanskbyggda transportbil, men rymmlig som få är den bara man inte har för stora anspråk på fartresurserna.
Då denna tvåtons kaross till motor har endera en diesel på 105hk och bensinaren 143hk båda på 2,3 liter, men den borde iaf ligga rätt bra till prismässigt och som sagt gott utrymmen har den iaf, denna modell ersattes senare av Vaneo.
Ett test av denna:https://www.automotorsport.se/biltester/biltest.asp?url=1996/9610/961003.html&rubrik=MINITEST+Mercedes+lyxar+till+sk%E5pbilen+Vito
Då denna tvåtons kaross till motor har endera en diesel på 105hk och bensinaren 143hk båda på 2,3 liter, men den borde iaf ligga rätt bra till prismässigt och som sagt gott utrymmen har den iaf, denna modell ersattes senare av Vaneo.
Ett test av denna:https://www.automotorsport.se/biltester/biltest.asp?url=1996/9610/961003.html&rubrik=MINITEST+Mercedes+lyxar+till+sk%E5pbilen+Vito