Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

MB Vito

Startad av Axelis · 2010-09-17 · 1 svar

AxelisTrådstart
Är inne på att köpa en Vito med några år på nacken. Någon som har lite tips vad man ska kolla på?
Tacksam för all information.:upp
slirfeldt
Ja denna modell blev väl inte direkt jättevanlig då den kom och tydligen var det ett hastverk av Mercedes att satsa på den dåvarande spartanska spanskbyggda transportbil, men rymmlig som få är den bara man inte har för stora anspråk på fartresurserna.

Då denna tvåtons kaross till motor har endera en diesel på 105hk och bensinaren 143hk båda på 2,3 liter, men den borde iaf ligga rätt bra till prismässigt och som sagt gott utrymmen har den iaf, denna modell ersattes senare av Vaneo.

Ett test av denna:https://www.automotorsport.se/biltester/biltest.asp?url=1996/9610/961003.html&rubrik=MINITEST+Mercedes+lyxar+till+sk%E5pbilen+Vito

Fler trådar i Hjälpforumet Bil