Står bla i instruktionsboken, min mor har en 2.0 E 190 så är nog samma. Iaf bokstaven N står för normal unleaded fuel (95) och S står för super unleaded fuel (98) Tror dock inte där felet ligger då den bara ställer om tändningen så den går bra om man ändrar 95 oktan till 98 oktan. Jag skulle nog börja med atta kolla upp bränslefiltret samt göra allmän service med att byta tändstift, tänddelar. Känns även som du beskriver det att förgasaren kan vara lite täppt med så den flödar o ger på tok för mycket soppa.
Hej
Undrar om det är nån som är hemma på hur man ställer in en Mercedes 190. Precis fått överta en som verkar dra för mycket bensin - det luktar starkt av oförbrända kolväten och kommer ganska mycket rök - alltså avgasrök, inte vattenånga. Det finns en sorts tändinställningsanordning i motrorummet med en stor ratt som man kan ställa i olika lägen.. Det står EZL-KAT på den. Är det nån som är hemma på den här modellen.. Skulle gärna vilja veta lite mer om det här systemet - om det finns någon information på nätet m.m.
Undrar om det är nån som är hemma på hur man ställer in en Mercedes 190. Precis fått överta en som verkar dra för mycket bensin - det luktar starkt av oförbrända kolväten och kommer ganska mycket rök - alltså avgasrök, inte vattenånga. Det finns en sorts tändinställningsanordning i motrorummet med en stor ratt som man kan ställa i olika lägen.. Det står EZL-KAT på den. Är det nån som är hemma på den här modellen.. Skulle gärna vilja veta lite mer om det här systemet - om det finns någon information på nätet m.m.