Ingen som vet vad felet kan vara ?
Hej .
jag har en mercedes 300 e auto ifrån 90 som jag har ett problem med.
drivaxeln gick av för nån månad sedan och den blev tvunget att stå still tills jag fick tag på en ny. Bytte denna axel och skulle köra ner bilen till kalmar ifrån växjö.
jag kom därimot inte så långt . kanske 3-4-5 kilometer sen dog bilen när den hade nått ca 80 grader .
jag vet inte vad detta kan bero på .
när bilen är kall ( stått under natten ) så startar den igen fel fritt och går tills den nåt ca 80 grader igen,
Är det ett vanligt fel på 300´an?
och i så fall vad är det som orsakar detta bizzarra fel.
Hoppas på att någon här inne kan ha ett svar på vad detta kan vara .
har funderingar på att sälja denna bil till en mer erfaren merca ägare.
tack på förhand för hjälpen .
mch kim
jag har en mercedes 300 e auto ifrån 90 som jag har ett problem med.
drivaxeln gick av för nån månad sedan och den blev tvunget att stå still tills jag fick tag på en ny. Bytte denna axel och skulle köra ner bilen till kalmar ifrån växjö.
jag kom därimot inte så långt . kanske 3-4-5 kilometer sen dog bilen när den hade nått ca 80 grader .
jag vet inte vad detta kan bero på .
när bilen är kall ( stått under natten ) så startar den igen fel fritt och går tills den nåt ca 80 grader igen,
Är det ett vanligt fel på 300´an?
och i så fall vad är det som orsakar detta bizzarra fel.
Hoppas på att någon här inne kan ha ett svar på vad detta kan vara .
har funderingar på att sälja denna bil till en mer erfaren merca ägare.
tack på förhand för hjälpen .
mch kim