Förmodar att det var på bilfirma du köpte bilen och då är det i regel en MRF garanti på har jag för mig på tre månader,, så där har du troligt inget att hämta men lite goodwill borde man ju ändå kunna vänta sig då det är en så pass ny bil, så hör med dom om detta då felet troligt så fanns då du köpte bilen, om inte annat stå för en del av den kostnaden är inte mer än rätt.
Och normalt är denna detalj som mycket riktigt sitter i bilens bränslesystem ingen ren "förbruknings" detalj och av dom tusentals bilar jag mekat med så har jag kanske byt en eller annan sådan backventil och då på minst 20 år gamla bilar, så det är lite märkligt på dels en så pass ny bil och en Mercedes,, och 3000:- låter med lite i häftigaste laget för en sådan ventil med montering.
Och normalt är denna detalj som mycket riktigt sitter i bilens bränslesystem ingen ren "förbruknings" detalj och av dom tusentals bilar jag mekat med så har jag kanske byt en eller annan sådan backventil och då på minst 20 år gamla bilar, så det är lite märkligt på dels en så pass ny bil och en Mercedes,, och 3000:- låter med lite i häftigaste laget för en sådan ventil med montering.