Tidigare i veckan när jag var på väg hem från en kurs och nästan var hemma märkte jag att min Mercedes C200 kombi -96:a var orkeslös.
När jag skulle åka till kursen morgonen efter gick bilen hyfsat den första halvmilen men tappade sedan orken. Till slut blev jag tvungen att stanna och be mina föräldrar komma och bogsera bilen. Mamma försökte köra bilen hem men kom knappt 200 meter innan hon tvingades stanna på grund av att bilen inte orkade och gick ryckigt.
När jag kom hem lyckades jag starta bilen ett par gånger men till slut gav den upp helt. Motorn tänder till när jag vrider på nyckeln men vägrar starta.
När jag och min mor körde bilen låg temperaturmätaren en liten bit mitten på skalan.
När jag åkte ned till kursen dagen innan gick bilen fint.
Vad kan det vara för fel?
När jag skulle åka till kursen morgonen efter gick bilen hyfsat den första halvmilen men tappade sedan orken. Till slut blev jag tvungen att stanna och be mina föräldrar komma och bogsera bilen. Mamma försökte köra bilen hem men kom knappt 200 meter innan hon tvingades stanna på grund av att bilen inte orkade och gick ryckigt.
När jag kom hem lyckades jag starta bilen ett par gånger men till slut gav den upp helt. Motorn tänder till när jag vrider på nyckeln men vägrar starta.
När jag och min mor körde bilen låg temperaturmätaren en liten bit mitten på skalan.
När jag åkte ned till kursen dagen innan gick bilen fint.
Vad kan det vara för fel?