Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Mercedes- fyr

Startad av Peter Strom · 2006-08-28 · 2 svar

Peter StromTrådstart
När vi låser bilen, C180 kombi -97,blinkar röd och gröm lampa på backspegeln samtidigt och hysteriskt:q . Började efter jag fyllt spolarvätska(!).
Misstänker att jag hällde antagligen in en sjö av regnvatten runt den känsliga säkringsdosan. Sånt ska sitta inne i bilen!
Någon som varit med om nåt liknande:q
cealm
Peter Ström wrote:
När vi låser bilen, C180 kombi -97,blinkar röd och gröm lampa på backspegeln samtidigt och hysteriskt:q . Började efter jag fyllt spolarvätska(!).
Misstänker att jag hällde antagligen in en sjö av regnvatten runt den känsliga säkringsdosan. Sånt ska sitta inne i bilen!
Någon som varit med om nåt liknande:q

Hej Peter! jag har en fråga till dej jag undrar om du har fjärrlås på din mercedes? och i så fall hur långt ifrån bilen kan du öppna den jag får nästan gå ända till fram rutan för att den ska låsa upp har bytt batteri ska det vara så ?
jennyh
Jodå vi har fjärrlås. Med nytt batteri som kommer inifrån kan vi stå tre-fyra meter meter från bilen, dvs ifrån ytterdörren låsa upp bilen som står utanför verandan. Annars brukar vänster framskärm vara normalt. Behöver du klättra upp på huven och trycka nyckeln mot rutan är nog batteriet kass. Prova med reservnyckeln. Mät spänningen i batteriet många "nya" batterier man köper har legat länge i lager om man har otur. Vänta lite nu säger frugan att hon fick koda om nyckeln, står i instruktionsboken hur man gör, för plötsligt gick det varken att låsa eller låsa upp.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil