Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Mercedes.......

Startad av loneranger · 2008-09-21 · 5 svar

lonerangerTrådstart
En mercedes som "slirar på kopplingen" på 3:ans och 4:ans växel ...när man kommer upp i ca:4000 varv,då sticker varvräknaren iväg och den "slirar på kopplingen".......på 1:an och 2 :ans växel kan man däremot "dra ut" den ....vad kan det vara för fel ....????......bilen är en C 200 manuell låda...1995 års
nisses
Automat eller Manuell till att börja med
malinlarsson88
Manuell låda....-95 :a...c 200.....
polco
Ofta så märks en sliten koppling på dom höga växlarna först.
Så det kan vara så enkelt som att kopplingen är sliten och behöver bytas ut.
slirfeldt
Jo med dess beskrivning och symtom lutar det allt åt en sliten kopplings lamell såvida inte dess automatiska justering är dålig,,
lenaola
Japp tryckplattans fjädrar är såpass slitna att de inte längre orkar greppa lamellen då den utsätts för högt vridmoment precis så som sker på högre växlar. Inte ett jättestort jobb på en sånhär att fixa det själv... just när det gäller att ta ut lådan som krävs för kopplingsbyte sällar sig mercedesen till skaran lättmekade bilar

Fler trådar i Hjälpforumet Bil