Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

MGB som vägrar att starta

Startad av Baahgren · 2009-09-22 · 1 svar

BaahgrenTrådstart
Jag har en MGB årsmodell 65 med elbekymmer. Jag har en batterifrånkopplare till ett fulladdat batteri. När jag slår till omkopplaren lyser tändningslampan utan att jag stoppat nyckeln i tändningslåset. Gör jag detta fortsätter lampan att lysa, och bilen startar inte (inget händer med startmotorn). Någon som har tips på vad detta kan vara för fel !
slirfeldt
Dessa riktiga rariteter är dessa vagnar,, där bland annat tändningslås inte är under av kvalitet, där jag på några MGB erfarit dåliga kontakter som kan behöva ses över och troligt även gäller denna pärla av symtomen att dömma.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil