Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Min 740 bränner säkringar

Startad av Diesel_ · 2009-11-03 · 4 svar

Diesel_Trådstart
Min 740 kokade för några veckor sen och då slutade blinkeserna att fungera, men varningsblinkers fungerar som vanligt. Har testat och bytt säkring men då vill han bara bränna dom och sen testade jag byta relä men dom funkade fortfarande inte.
Jordfel? Eller vad är det som är fel?
Väldigt jobbigt problem detta då man helst inte vill att någon fin bil ska komma till skada när den kör bakom mig ;) haha nävars men skulle vara tacksam för svar.
Trott
Har du fått vatten i blinkrelät?
anden__z
Ett tips är att kolla om omkopplaren till blinkersen vid ratten är ok. samt kablarna ned till relät.
ingo-v40
Förmodligen har du kortslutning någonstans, det behöver man inte vara Rocket Scientist för att gissa.

Ersätt säkringen som går med en glödlampa. Så länge den lyser har du kortis. Koppa sedan bort de förbrukare
som ligger över säkringen. När lampan slocknar har du hittat felstället, och då är det 'bara' att åtgärda det...
Rimsky
@Hans-Örjan 49618 wrote:
Förmodligen har du kortslutning någonstans, det behöver man inte vara Rocket Scientist för att gissa.

Ersätt säkringen som går med en glödlampa. Så länge den lyser har du kortis. Koppa sedan bort de förbrukare
som ligger över säkringen. När lampan slocknar har du hittat felstället, och då är det 'bara' att åtgärda det...


om man gör som du sägger så kan det få förödande konsekvenser då säkringen går när någonting drar för mycket ström och din beskrivning tillåter att det sker och i värsta fall kan det bli härdsmälta i någon kabelhärva.

Då är det bättre att först koppla bort alla förbrukare och sätta in en ny säkring därefter koppla tillbaks förbrukarna tills säkringen går då har du hitta felkällan och kan felsöka därifrån

Fler trådar i Hjälpforumet Bil