infinity wrote:
ja har en Opel Calibra....som startade fint för 2 veckor sen..å nu är den död=/
Startmotorn går å går bara=/ de kommer ingen gnista till tändstiften..men tändstiften är hela å tändkablarna me.
Ja va till Opel å hörde om tändmodulen å dom trodde inte att de va den som va trasig..för den va hel, dom sa att den brukar spricka när den e trasig.
Har ni nått förslag på va man kan kolla mer?
...din bil en sådan där modern startspärr (immobilizer)? Visserligen borde inte startmotorn snurra om den utlösts men jag känner inte till alla varianter av systemen...
Kolla i instruktionsboken hur immobilizern återställs.
Startmotorn går å går bara=/ de kommer ingen gnista till tändstiften..men tändstiften är hela å tändkablarna me.
Ja va till Opel å hörde om tändmodulen å dom trodde inte att de va den som va trasig..för den va hel, dom sa att den brukar spricka när den e trasig.
Har ni nått förslag på va man kan kolla mer?
...din bil en sådan där modern startspärr (immobilizer)? Visserligen borde inte startmotorn snurra om den utlösts men jag känner inte till alla varianter av systemen...
Kolla i instruktionsboken hur immobilizern återställs.