hej. fördelaren kan ge sig på den modelen. kolla rotor och lock så det är okej annars e det nog stor chans det är fördelaren.
har den varit inne på service på länge ???? annars e det ganska vanligt att ventilerna ligger på lr inte öppnar riktigt o då går den inte. så lyft ventilkåpan o släpp ventilerna lite gran bara o se om det funkar. har gått många ggr för mig. oftas så får dom ju ingen justerin för folk byter olja o sånt själv o då gör man inte ventil justerina.Dom ska stå 15 på insug och 25 på avgas har jag för mig. med varm motor. så testa det först. annars börja titta på fördelaren mm.
Lycket till.
// Slimbo
har den varit inne på service på länge ???? annars e det ganska vanligt att ventilerna ligger på lr inte öppnar riktigt o då går den inte. så lyft ventilkåpan o släpp ventilerna lite gran bara o se om det funkar. har gått många ggr för mig. oftas så får dom ju ingen justerin för folk byter olja o sånt själv o då gör man inte ventil justerina.Dom ska stå 15 på insug och 25 på avgas har jag för mig. med varm motor. så testa det först. annars börja titta på fördelaren mm.
Lycket till.
// Slimbo