Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Min Mondeo -01 startar inte!!

Startad av stry · 2009-01-26 · 2 svar

stryTrådstart
Min Mondeo -01 startar inte... När jag vrider nyckeln surrar startmotorn igång, men motorn kickar inte igång. Elen börjar dessutom "svaja" efter att jag försökt en stund. Försökte med startkablar innan, men hjälpte inte ett skit. All el i bilen funkar, hel- och halvjus, så det känns inte som att det är batteriet...eller?

Har någon nån bra teori?
Albacken
Hej,
Verkar din startmotor / motor surrar/snurra snabbare än vanligt? Kolla om kamaxlarna
rör sig vi olje påfyllningen om dom inte rör sig så kan kam remmen gått av. Kan också vara så att startmotorn inte slår till på svänghjulet. Är det en automat eller manuell? Om det är en manuell prova att bogsera igång bilen. Förmodar att det är en 4 cylindrig mondeo och inte en med v6'a?
polco
Körde du en kort sträcka med bilen och sedan stängde av den?
Då har Mondeon en förmåga att sura ner tändstiften rätt kraftigt.

Skruva ur tändstiften och kolla hur gnistan ser ut.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil