Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Min otroligt dåliga fiesta

Startad av Racerankan · · 6 svar

RacerankanTrådstart
Jag har en fiesta som jag e jävligt trött på Det är en 1,1 Cl 1987. Tomgången är jävligt oregelbunden, går ner på 500v/min o upp till 1500v/min hela tiden håller den på så. Avgaserna luktar sot?
Jag har bytt tändstift, fördelare, rotor , bensinfilter luftfilter.
Titta man ner i oljelocket såg kanske oljan tjock ut.....
Någon som har några tips om vad som är fel? Den läcker rätt bra i kopplingen mellan grenröret och avgasröret men det kan väl inte göra så himla mycket?
Slangen som går från luftburken till ovansidan på grenröret är av?
Alla synpunkter tas tacksamt imot
Racerankan
Slangen från grenröret till luftburken ska du fixa det första du gör. Sedan får vi se om problemet kvarstår.
Tobbe
Okey det skall jag göra :-)
CarMan
Undrar vilken förgasare som sitter på den där?
Den där förgasaren som har en lös startförgasare brukar ju startförgasaren gå sönder på!
Tobbe
Spelar ingen roll längre, bytte bort den *skönt*
CarMan
Vad blir det i stället?
Tobbe
Bytade mot en Digital Kamera o en fotoskrivare, ha en annan bil,

_________________
/ Tobbe

[ Detta Inlägg ändrades av: Tobbe den 2001-12-07 10:45 ]

Fler trådar i Hjälpforumet Bil