Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

min tjuriga bil

Startad av Torino GT · 2002-07-19 · 3 svar

Torino GTTrådstart
Efter en motortvätt startade bilen och gick som den skulle. dagen efter var den jättetjurig. startar, men går orent inte på tomgång.
Nej, inget reläfel, det är kollat.Vad kan det va? En volvo 245:a -88
gnlg
Förmodligen har du tändningsfel, kolla förelarlock, rotor, kablar, tändspole och stift efter fukt.
Har du tillgång till en gasmätare kan värdena vara användbara.
Greymane
Har hittat att tändspolen inte funkar som ska och undrar om det går att montera en universalspole istället?
gnlg
Om tändspolen har samma spänning och anslutningar så bör det inte vara några problem att prova.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil