Automatlådan är garanterat kass.
Låter som ett typiskt automatlåde ras.
Det är extremt farligt att köra automatlådor om det känns tungt och någon växel inte funkar, det betyder att något är väldigt fel, dåligt med olja, fel linetryck. Slitla lameller, kassa bromsband, slutkörd låda, kass converter etc.
Det du kan göra är att kolla oljan på lådan, den ska lukta fint och det är troligen dextron III olja så den ska vara klarröd och fin. och inte lukta fränt. Börja kolla där, men luktar automatlåde oljan starkt och är missfärgad, då är det renovering av lådan som måste göras.
Låter som ett typiskt automatlåde ras.
Det är extremt farligt att köra automatlådor om det känns tungt och någon växel inte funkar, det betyder att något är väldigt fel, dåligt med olja, fel linetryck. Slitla lameller, kassa bromsband, slutkörd låda, kass converter etc.
Det du kan göra är att kolla oljan på lådan, den ska lukta fint och det är troligen dextron III olja så den ska vara klarröd och fin. och inte lukta fränt. Börja kolla där, men luktar automatlåde oljan starkt och är missfärgad, då är det renovering av lådan som måste göras.