vevstakslager brukar kunna bli sletna på dessa. Isf är det stor risk att silen i oljesugröret i tråget slammat igen. Tycker du ska krångla loss oljetråget o skruva loss vevstaksöverfallen o titta hur vevlagren ser ut. Byt om dom verkar repiga o slitna. Kostar inte så mycket.
Passa även på att ta loss sugsilen till oljan o gör rent. Brukar samlas en hel hög med bös i den pga dess montering/konstruktion. Sugsilen sitter bara några mm från botten av tråget, o slam samlas där, men kommer inte ut när man tappar ur oljan.
Är vevlagrena slitna så kolla även ramlagren. Men det är förmodligen vevlagren som knackar...om dom är slitna.
Passa även på att ta loss sugsilen till oljan o gör rent. Brukar samlas en hel hög med bös i den pga dess montering/konstruktion. Sugsilen sitter bara några mm från botten av tråget, o slam samlas där, men kommer inte ut när man tappar ur oljan.
Är vevlagrena slitna så kolla även ramlagren. Men det är förmodligen vevlagren som knackar...om dom är slitna.