Hej!
Jag har ett missljud från framvagnen på min Audi 100. Trodde att det
var hjullagerna först men efter byte så finns ljudet kvar. Vid fulla styrutslag
åt något håll hörs inget klickande ljud från drivaxlarna (så de verkar okej).
har även bytt ena styrleden p g a glapp. Ljudet hörs mest (Kraftigt) vid rullning i lägre hastighet (50-60 km/h). Är det någon som kan ha en bra teori........?
Har du haft problem med damaskerna på drivknutarna eller har du problem med dom?
Kan ha fått in skräp i knuten som ligger och mal.
https://www.biltema.se/carparts/carpart_info.asp?iSecId=1170&strCarId=Audi&iItemId=56330&iRelItemId=56331
du kan även prova att smörja in bussningarna med någon olja typ wd40 så kanske missljudet försvinner (ett tag).
Glömde skriva tidigare att jag även prövat att byta hjul fram utan resultat.
Tilläggas kan också att vid de lägre farterna "skorrar" plåten till i bilen med ungefär
ett rotationsvarv på drivaxlar och hjul. Hur låter det om lagret vid växellådan är sliten?
Tack för era tidigare svar!