Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

missljud i voyager

Startad av hengstedt · 2010-10-25 · 2 svar

hengstedtTrådstart
Nar man startar kall är tomgången ua tills jag lägger i D el nån annan växel, får jag ett missljud som upphör då jag kör. Har inget missljud när motorn startas varm. Var leta felet? Den växlar mjukt o fint fö. .
boheme
Har du rent allmänt kollat att oljenivån i lådan är OK och att oljan är klarröd(finns en gul variant av olja också) samt inte luktar illa.

Mvh Janne
advantageous
Hittade felet. Spännrullen till drivremmen hade kärvat ihop. Ny rem o rulle fixade allt!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil