Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Missljud vid sväng, hjälp!!

Startad av c_albertsson · 2006-05-24 · 3 svar

c_albertssonTrådstart
Har en Volvo V40 -98. När man svänger kraftigt (ej fullt rattutslag) åt vänster i låg hastighet (ex. vid parkering) uppstår ett missljud. Det händer aldrig när man svänger åt höger. Vad kan det vara? Håller servon på att gå sönder? Oljan till servon är på den nivå som den ska.
savanna
beskriv ljudet
MoPar 66
Framhjulslager drivaxel kolla dem
Johnny30000
Har du kollat så de inte är en drivknut som är trasig! Om det typ knackar när du svänger är det nog troligtvis en drivknut! Det kan även yttra sig genom att du fått lite obalans i högre farter.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil