WWizard_oTrådstart2005-06-16Jag har en Galant 2,0 Glsi som stannade vid ett rödljus och har inte startat sedan dess.
Problemet är att bilen varken får gnista eller att bränsle når stiften, databoxen har jag provat med annan utan resultat.
Fördelarlocket/tändkablar/tändstift ser helt ok ut
Alla säkringar hela.
Någon som har någon idé om vad som kan vara fel?
Kan man mäta om en tändspole fungerar? isåfall hur?
Tacksam för svar..
Ingen som har någon idé om vad som kan vara felet eller vet var tändmodulen sitter?
Skulle behöva få igång bilen så jag är tacksam för svar..
Jag har hört att ett vanligt fel på dessa är att databoxen pajjar.
Kan det vara den som är boven i dramat? :)
Kolla kamremmen, eller det händer ofta att kammen går av på dessa mellan cyl 2 -3
Har hittat felet.. det var fördelaren som hade skurit och hade blivit stum, därefter så knäcktes drevet på denne och då slutar ju bilen att ge gnista..