Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Mitsubishi Galant - 91

Startad av Net_Rat · 2007-01-22 · 6 svar

Net_RatTrådstart
Hej alla...
har fått ett problem med min kära vinterbil..
den går tyvärr bara på 3 burkar numera..
den har gnista o den e bra samt satt dit ny spridare idag till tvåans cyl
som är felande länken...men tyvärr inget nytt hopp för bilen..
finns 2 fel kvar som det kan vara..
1. kabelbrott (hur vet man om det är det)
2. Styrenhet Insprut (och den sitter??)
vi mätte pulserna som ska ges till spridaren men ingen signal..

Jätte Tackasam för svar//Mvh Jonny
Jason
Styrenheterna på dom årsmodellerna till Mitsu verkar inte vara direkt felfria. Om du kan få tag i en på skroten för ett rimligt pris så är det nog det bästa att börja med. Brukar normalt vara alla spridarna som stannar ifs men jag skulle prova ändå.
savanna
om du inte vet hur gamla tändkablarna är eller om de är mer än 3 år
BYT DEM passa även på att byta fördelarlock och rotor och tändstift så kan du ju utesluta det
Jason
Tänkte på en sak, när du mätte pulser till spridaren, testade du alla spridare?
Lätt att använda instrument som inte ger nåt utslag så frågan är, testade du alla spridare för att hitta en som skiljde ut sig?
toyotahiace
Ja vi mätte alla o den som går till 2ans cyl fick aldrig denna pulsen!
NASSE46
Jag har en -88 som gett upp med andra fel. Det jag vet är att datordelen och allt sådant är helt. Även nya tänddelar så om du har en Glsi så hör av dig så kan jag serva dig med delarna du behöver.
toyotahiace
Det var styrboxen som gett upp.. bytte mot en som ja plockat från skroten o då gick den fin fint igen!Men man tackar för all hjälp:D

Fler trådar i Hjälpforumet Bil