Tomgångsmotorn kanske...
Hej!
Min Mitsubishi Galant Glsi 1992 har gått 9500 mil. Den går som en klocka vanligen och har alltid servats perfekt. Häromdagen var det 17 minusgrader när jag åkte till jobbet. Fram tills jag parkerade gick den bekymmersfritt. Efter en halvtimme skulle jag starta den igen men då hade jag ingen tomgång. Bilen går dessutom ryckigt vid gassläpp, men drar någorlunda jämnt och fint vid acceleration. Inga missljud i motorn eller dylikt förutom den ojämna gången och frånvaron av tomgång. Det tycks faktiskt också bli värre ju varmare motorn blir.
Ispropp? Nix. Jag har tömt i 2 dl t-röd och haft den varmparkerad i ett dygn utan att problemet lösts. Drar den tjuvluft? Är det något med insprutningen? Hmmmm. Någon som har en tänkbar lösning?
Tack på förhand
Min Mitsubishi Galant Glsi 1992 har gått 9500 mil. Den går som en klocka vanligen och har alltid servats perfekt. Häromdagen var det 17 minusgrader när jag åkte till jobbet. Fram tills jag parkerade gick den bekymmersfritt. Efter en halvtimme skulle jag starta den igen men då hade jag ingen tomgång. Bilen går dessutom ryckigt vid gassläpp, men drar någorlunda jämnt och fint vid acceleration. Inga missljud i motorn eller dylikt förutom den ojämna gången och frånvaron av tomgång. Det tycks faktiskt också bli värre ju varmare motorn blir.
Ispropp? Nix. Jag har tömt i 2 dl t-röd och haft den varmparkerad i ett dygn utan att problemet lösts. Drar den tjuvluft? Är det något med insprutningen? Hmmmm. Någon som har en tänkbar lösning?
Tack på förhand