Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

mitsubishi lancer 94 går ojämt

Startad av johansson91 · 2010-07-21 · 1 svar

johansson91Trådstart
min bil den går mer och mer ojämt i tomgången ju varmare den blir, sen kan man inte gasa ur den riktigt för då kväver den sig själv vet någon vad det kan vara ?
boheme
Börja med att kontrollera alla insugs och vacuumslangar.

Du kan göra ett test med startgas, spruta startgas kring luft- och vacuumslangar. Får du en märkbar höjning av motorvarvet har du hittat en läcka.

En annan möjlighet är ett igensatt luftfilter.

Kan även vara dåligt bränsletryck.

Det kan också vara en igensatt katalysator men kolla du de första punkterna först.

Mvh Janne

Fler trådar i Hjälpforumet Bil