YYohanTrådstart2007-02-25Jag köpte nyligen en Mitsubishi Magna Kombi Automat från 1994. Bilen rullar på som den ska för det mesta men det finns ett litet problem. När jag stannar för rödljus eller liknande och trycker ner bromsen, går motorn på så låga varv att den ibland självdör. Så fort jag gasar låter bilen som vanligt igen.
Är det någon som vet vad det är för fel?
Mvh
Johan
titta efter lösa små vacumslangar . spruta startgas runt på insugssidan av motorn (på tomgång ) - ökar den i varvtal ?
isåfall har du hittat en läcka av tjuvluft..