Jag hade tänkt byta bil och skulle gärna vilja ha en Mitsubishi Galant runt årsmodell 89.Vad bör jag tänka på när jag köper en sån ?? Vanliga fel ? Rost ? Hur är deras automatlådor (om jag skulle hitta en sån) ? Hur är Galanten i jämförelse med andra japanska bilar t.ex. Toyota Camry, Totota Carina och Mazda 626 ??
// Petra
Vad jag hört kan de ha lite dåliga bromsar. Kolla att det inte vibrerar vid inbromsning.
Och växellådan kan vara sliten...
Annars är de väl ok.
Galanten brukar rosta mindre än tex toyota och mazda, men annars så får du väl kolla skärmkanter och trösklar. Kolla handbromen, är det fel så får man oftast byta ok och det är skitdyrt. Den manuella lådan brukar ha slitna synkringar men automaten brukar hålla.
Lycka till.