BbohemeTrådstart2010-10-24Hello, Har en Mondeo 01 mk3 som varken värmer eller kyler som den ska.
Jag köpte den i maj o märkte snart att AC´n funkar i stort sett bara när man ställer den mot vindrutan, ut i kupén eller mot fötterna kylde den inte alls.
När man ställde om den kunde man känna en kort kall luftstöt mot fötterna, även heta dagar, så jag tror inte att det är fel på AC´n. Nu är det kallt och bäst värmer den mot vindrutan, knappt alls mot annat håll. :confused:
Kylarvattennivån är normal o tempgivaren också. Vad göra och hur svårt kan det vara?
Tacksam för svar:upp
Troligen fel på regleringen av friskluftsspjällen. Dom styrs troligen med vacuum.
Mvh Janne
Tack för svaret.
Friskluftspjällen, sitter dom bakom panelen eller under handskfacket?
Är det värt att ge sig på det själv?
@boheme 63559 wrote:Tack för svaret.
Friskluftspjällen, sitter dom bakom panelen eller under handskfacket?
Är det värt att ge sig på det själv?
Sitter bakom mittpanelen. Om du vill meka med det själv så bör du nog skaffa en reparationshandbok för din bil, t.ex. Haynes som finns på Biltema annars blir det nog verkstad.
Mvh Janne