Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

mondeo -03 laddar ur batteriet

Startad av zaggay · 2007-10-17 · 2 svar

zaggayTrådstart
Hej !
Jag har en mondeo kombi -03 som helt plötsligt börjar ladda ur
batteriet. Om jag lämnar den 3-4 dagar så går den inte att starta igen.
Jag har plockat ut batteriet och laddat det fullt 2 ggr och samma visa båda gångerna.
Jag kan inte hitta vad i bilen som skulle kunna ligga och dra ur batteriet då alla lampor är släckta, stereo och aircond är av och tändningen är ju av.
har inte kommit åt att mäta med multimeter än men undrar om någon har någon teori ?
Känns inte så logiskt att börja med att köpa nytt batteri innan jag vet vad huvudorsaken är eller hur ?

mvh

anders olsson
Luke C
Hej! jag tror att det bara är att byta batteriet (surt) jag vet... för jag hade en v70 och gjorde samma sak som dej laddade det fullt.. men efter några dagar var det tomt.. så jag bytte batteriet och det blev bra.... men det kan ju vara någon annan som har en annan ide..

Mvh: jimmy.
Weird_G
åk på en seriös bensinmack & låna en riktig batteritestare , ok & statiol brukar ha sådana . då vet du :)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil