Eftersom du inte skrivit vilken motor du har eller om du har insprutning och i så fall vilket system får jag anta att du har insprutning.
Ditt problem kan bero på dåligt bränsletryck som kan orsakas av olika saker.
Bränslepump, igensatt bränslefilter, igensatta bränsleledningar eller dåligt fungerande bränsletrycksregulator. Du kan även ha ett dåligt fungerande bränslepumpsrelä.
En annan orsak kan vara en dåligt fungerande elektronisk styrenhet.
En annan mindre vanlig orsak kan vara icke fungerande EVAP vilket är bränsletanksventilationen. Detta system tar hand om bränsleångorna från tanken. Systemet består oftast av en kolkanister med en överströmningsventil med kopplingar via slangar gående till insuget. Om detta system ej fungerar kan symptom som ojämn tomgång, startsvårigheter vid varm motor samt dålig acceleration uppstå.
Hoppas detta hjälper dig.
Mvh Janne
Ditt problem kan bero på dåligt bränsletryck som kan orsakas av olika saker.
Bränslepump, igensatt bränslefilter, igensatta bränsleledningar eller dåligt fungerande bränsletrycksregulator. Du kan även ha ett dåligt fungerande bränslepumpsrelä.
En annan orsak kan vara en dåligt fungerande elektronisk styrenhet.
En annan mindre vanlig orsak kan vara icke fungerande EVAP vilket är bränsletanksventilationen. Detta system tar hand om bränsleångorna från tanken. Systemet består oftast av en kolkanister med en överströmningsventil med kopplingar via slangar gående till insuget. Om detta system ej fungerar kan symptom som ojämn tomgång, startsvårigheter vid varm motor samt dålig acceleration uppstå.
Hoppas detta hjälper dig.
Mvh Janne