Frågan är om du anser om det är värt det bara, för dels med tanke på att den avmonterades på grund av rost så innebär detta en del rostjobb i bakvagnen, sedan är den högsta tillåtna dragvikt för denna bil runt 1350kg.
Vilket kanske är på gränsen för en hästtransport och när den dessutom fungerar halvkasst, så kanske det är bättre att leta en fräschare bil med drag och där finns det tex Skorpio som får dra dryga 1800kg eller Volvo 740/940 1600kg (efter förstärkning 1800Kg), alla beroende på körkortbehörighet.
Annars kan man säkert hitta begagnad dragkrok för runda tusenlappen och några hundra för en registrerings besiktning om du tänkt behålla den du har.
Vilket kanske är på gränsen för en hästtransport och när den dessutom fungerar halvkasst, så kanske det är bättre att leta en fräschare bil med drag och där finns det tex Skorpio som får dra dryga 1800kg eller Volvo 740/940 1600kg (efter förstärkning 1800Kg), alla beroende på körkortbehörighet.
Annars kan man säkert hitta begagnad dragkrok för runda tusenlappen och några hundra för en registrerings besiktning om du tänkt behålla den du har.