Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Motor kåpa Polo-03

Startad av turboture · 2010-02-09 · 4 svar

turbotureTrådstart
hej!
En enkel fråga, hur tar man enklast bort plastkåpan som sitter över motorn
på en Polo-03?
Har sett några skruvar på undersidan, dock lite knepiga att komma åt så innan
jag börjar frågar jag om det finns någon som vet hur man gör.

/Göran
aw73
va där det för motor ?
Dixi
Det är en bensin 1,4 75 hk
Lasse42
Ta ett stadigt tag i den och ryck rakt upp
Dixi
Tack!
Har varit inne på att det bara var det men inte riktigt vågat rycka.

/Göran

Fler trådar i Hjälpforumet Bil