Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Motorbroms med ryck

Startad av matssee · 2003-09-17 · 0 svar

matsseeTrådstart
Hej,

Jag har en fråga om en Audi A4 från 2000:

Jag kör på femmans växel och växlar ner till fyran och motorbromsar. När jag sedan trycker på gasen igen, rycker det till innan jag får drivning igen. Det känns som en mycket dålig växling på en automatväxlad bil, det liksom hugger till. Detta händer bara vid växling från femman till fyran och bara i samband med motorbroms.

Någon som vet vad det kan bero på?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil