Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Motorbyte

Startad av KrilleWiberg · 2002-06-02 · 1 svar

KrilleWibergTrådstart
Jag har funderingar på att byta motor i min VW Bora. Just nu har jag en 1,6 liters och vill byta till en 1,8t . Nu undra jag om det bara är att byta rakt av eller om det finns några problem som man inte har tänkt på. Dessutom undrar jag om hur mycket det kostar att oregistrera en bil. Nån som vet?

Tacksam för svar
gnlg
mitt råd är byt bil. Aldeles för stora kostnader och arbete för att det ska vara värt det.
Om du nödvändigtvis måste byta motor bör du ha en komplett bil att plocka delar från, med kabelhärvor och styrboxar. Hör också med bilprovningen om du överhuvudtaget får.
Det finns bättre och billigare sätt att trimma...

Fler trådar i Hjälpforumet Bil